חודשי החורף הם תמיד סיבה טובה להשאר בבית ובטח בכל הנוגע לאימון בחוץ… ובכל זאת מי שיהיה מוכן לעבור את המחסום של הקור ולפעמים רטיבות, יהנה מנופים נהדרים, אוויר צח ונקי ותחושת סיפוק כמו שרק באימון ברכיבה באוויר הפתוח יש!

אז לכל מי שאמיץ מספיק, יש לנו מספר טיפים חשובים שיהפכו את הרכיבה שלכם בחורף לבטיחותית.  

אז איך רוכבים נכון בחורף ? ומה צריך לדעת ?

לפני הכל, מה ההבדל בין חורף לקיץ ?

  1. בחורף הכביש רטוב ועלול לגרום לנו להחליק או לאבד אחיזה בכביש.
  2. רוח חזקה עלולה להפריע להיגוי ולשליטה באופניים.
  3. בקור, הגוף שואף לשמור על החום של האיברים הפנימיים ולכן שולח את מחזור הדם קודם אליהם. במצב זה, האיברים הפריפריאלים קרים – הידיים, השפתיים והרגליים מקבלים אספקה מועטת של דם ומכאן הסיבה שבקור אנחנו מאבדים תחושה בידיים והדבר מקשה על האחיזה והשליטה באופניים.
  4. גשם עלול להשפיע על הראיה ועל השליטה שלנו באופניים וגורם להסחת דעת.
  5. הראות בחוץ פחות טובה בעקבות עננים\גשם\חושך ועל כן נהגים עלולים לראות אותנו פחות.
  6. דבר נוסף שמביא איתו החורף הוא פשוט חוסר חשק… אף אחד לא אוהב לצאת מהמיטה לקור שבחוץ נכון?

אז… ממה יש להזהר?

שלוליות מים שאנחנו לא בטוחים בעומקן \ סוג הקרקע שלהן (האם זהו בוץ\חצץ\אספלט\שמן).

איבוד שליטה על האופניים משום שלחיצה חזקה על הפדל עלולה לגרום לגלגל להסתובב במקום מפאת חוסר אחיזה בכביש.

רוחות חזקות שעלולות להפריע להיגוי ולהפריע לראיה שלנו.

הקור בכפות הידיים שעלול לגרום לחוסר תחושה באצבעות או הקשחת האצבעות, מה שעלול להפריע להיגוי, לבלימה ולשליטה בהילוכים.

מרחק הבלימה מתארך בכביש רטוב מפני שלצמיג ישנה אחיזה פחות טובה בכביש ולכן מרחק הבלימה וזמן התגובה מתארכים.

איבוד שליטה והחלקה מפני שלחיצה חזקה על הבלמים עלולה להוביל לנעילת הגלגלים והחלקתם על פני הכביש.

ולכן, מה עלינו לעשות? 

 נמנע מכניסה לשלוליות עמוקות שלא ניתן לראות את סוג הקרקע וקרקעית השלולית שלהן. עדיף יהיה לעבור אותן מהצד וכשאין ברירה, לחצות אותן בהליכה. 

נמנע בעת רכיבה מלחיצות חזקות ופתאומיות על הפדל, גם אם זה אומר שאנחנו בעלייה ומאבדים מעט מהמומנט.

נקפיד על אחיזה חזקה ובטוחה בכידון על מנת להבטיח שליטה בהיגוי.

נרכב תמיד עם משקפי שמש על מנת למנוע מרוחות ולכלוך להיכנס לעיניים.

 (במידה וחשוך ניתן לקנות משקפי שמש עם עדשה בהירה או מתכהה).

נקפיד על ביגוד רכיבה חם ונעים ונשתמש בשיטת “הבצל” 

שכולל שכבות רבות ובכך נקפיד על שמירת חום גוף וחימום אזורי קצוות.
נקפיד לכסות את כל קצוות הגוף למשל עם כפפות ארוכות ומחממות, כיסוי נעליים\ערדליים  אבל לא נשכח שהעיקר הוא האיברים הפנימיים שלנו ולכן מרכז הגוף חייב להיות חם.

נקפיד לסגור ולפתוח את האצבעות בידיים וברגליים על מנת להזרים דם ולחמם את האזור.

 נשתמש ב”באף” על מנת לכסות ולחמם את האוויר שאנו נושמים וגם נכסה את אזור הפנים המתקרר בקלות מהרוח.

נשמור על מרחק גדול יותר מהרוכב שלפנינו על מנת שנוכל לבלום בצורה בטוחה! נמנע מבלימות ותנועות מיותרות אשר עלולות לגרום לשרשרת בלימה מאחורינו. 

(הרוכבים עלולים לפרש כל תנועה קטנה כסיבה לבלימה בעקבות הידיעה שהבלימה היא איטית יותר).

נמנע מלחיצה חזקה וסטטית על הבלמים ונשתמש בשיטת הABS שאומרת לפמפם את הלחיצה על הברקסים על מנת להשיג האטה ובלימה בטוחה ללא נעילת גלגל.

נקפיד על בדיקת הצמיגים ובמידת הצורך נחליף לצמיג המסוגל לפנות מים בצורה טובה ושאינו שחוק משימוש יתר.

נשתמש בנצנץ על מנת לוודא שמכוניות ורוכבים אחרים יראו אותנו וישמרו על מרחק בטיחות מאתנו. garmin השיקו מוצרי בטיחות חכמים אשר מתקשרים עם שעוני הפעילות ויכולים לתת מענה בטיחותי מעולה תמידי ובעיקר בימי החורף . 

לא נמלא אוויר למעלה מ90 PSI וזאת על מנת להגדיל את שטח הפנים והמגע בין הצמיג לכביש.

נוודא כי אנחנו אוכלים ושותים היטב במהלך הרכיבה משום שהגוף משקיע מאמץ בשמירת חום הגוף ולכן אנחנו עלולים להוציא יותר אנרגיה בסך כל האימון.

שאלות?

אנחנו כאן עבורכם, תמיד !

מוזמים ליצור איתנו קשר